Олена Романенко, «Х-фактор» в Гостомелі

Вокальне шоу «Х-фактор» (СТБ) давно і добре знайоме українським телеглядачам, родзинкою його завжди були і залишаються прямі ефіри. У минулі вихідні зі знімального павільйону в Гостомелі стартували прямоефірні трансляції, які триватимуть аж до Нового року. У перервах між виступами мені вдалося поспілкуватися з директором творчого об’єднання, що створює проект «Х-фактор», Оленою Романенко.
– «Х-фактор» – одне з наймасштабніших шоу українського телебачення. Як проходить підготовка до такого великого проекту? Як довго вона триває?
– Насправді не так довго, як може здатися. «Х-фактор» досить об’ємний по роботі проект, в якому відбувається дуже багато одночасних процесів, і при цьому він тривалий . 18 тижнів в ефірі, розтягнутих на досить великий термін. Тому підготовка до нового сезону у нас починається з весни. Спочатку проводимо попередні кастинги, далі кілька тижнів йде на планування бюджету. Влітку знімаємо відбіркові тури – це кастинги, трентабір і вдома суддів. Все дуже оперативно. Оскільки між закінченням відборів (будинки суддів) до виходу першого епізоду в ефір у нас є всього два тижні, монтаж йде паралельно зі зйомками. Робота над першим прямим ефіром починається за місяць: зйомки профайлів, потім учасники заїжджають на базу, репетирують, зустрічаються з наставниками, пишуть інтерв’ю. Деякі сюжети монтуються, як то кажуть, «із запалу з жару» – сьогодні, наприклад, останні сюжети монтувалися в 8 ранку.
– Декорації, світло … Чи змінюються вони від шоу до шоу? Додаєте, змінюєте щось?
– Щороку наша креативна команда намагається придумати щось новеньке, і в міру можливостей бюджету ми це впроваджуємо. Формат форматом, але завжди хочеться щось міняти: сцену, світло, декорації. Хоча, по суті, ми, звичайно ж, залишаємося в рамках формату, але намагаємося в цих рамках зробити дуже і дуже цікаво.
Сцену в павільйоні ми перебудовували три роки тому. У минулому році поміняли сцену на кастингах. Якщо говорити про декорації постановок, то тут ми даємо волю фантазії і намагаємося постійно придумувати щось новеньке.
Варто відзначити, що в цьому сезоні ми уклали контракт з новим підрядником по освітленню – компанією Rental, яка спеціально під проект оновила парк обладнання. Зокрема були закуплені сучасні освітлювальні прилади фірми ROBE. Тепер у нас більше світла, він більш якісний і різноманітний, що, відповідно, дає більше свободи креативній команді і художнику по освітленню.
– Чи складно робити прямі ефіри?
– Так, складно. Перед прямими ефірами я майже не сплю. Але, з іншого боку, прямі ефіри – це шалено азартно: ні з чим незрівнянна атмосфера і відчуття. Важливо бути зібраним і сконцентрованим.
Прямі ефіри робить величезна команда, в якій є люди дійсно незамінні, і, повірте мені, це не я одна могла б сконцентрувати цю роботу. Одночасно потрібно звести багато служб. І при цьому прямі ефіри завжди непередбачувані. Можна ретельно підготуватися, але щось обов’язково “вилізе”, наприклад, під час виступу загориться фаєр. З іншого боку, такі ось несподіванки – це саме та перчинка, яка додає прямих ефірів додатковий сенс і робить їх особливими.
– Прямі ефіри – це також і велика командна робота. Що для вас команда?
– Дійсно, повторюся, прямий ефір – це в першу чергу командна робота! Знаєте, буває, приходять нові люди, які вперше потрапляють до нас на знімальний майданчик. Вони приходять і кажуть: у вас неймовірна атмосфера. Ми можемо лаятися, плакати, сміятися, ображатися, але це той випадок, коли навколо тебе люди, на яких ти можеш покластися, що б не відбувалося. У будь-якій критичній ситуації я знаю, що команда збереться, стане до ладу і зробить шоу.
– Олено, і останнє запитання: згадайте найпамятніший проект на СТБ, на якому вам доводилося працювати?
– У моєму житті було 4 проекти СТБ: «Україна має талант», «Х-фактор», «Фермер шукає дружину», «Гордість країни». Всі вони насправді дуже і дуже різні. Але зараз на думку спадають два яскравих моменти. Коли я вперше потрапила на шоу «Україна має талант» (тоді він ще знімався на заводі «Авіант»), згадується найяскравіше перше відчуття прямого ефіру: я просто не могла повірити, що я зараз в прямому ефірі, і для мене це стало справжнім святом . На той момент це було сильне відчуття в моєму житті. А через кілька років я стала директором проекту «Фермер шукає дружину» – і, хто б міг подумати, робота на природі мені теж припала до душі. Ну і, звичайно ж, «Х-фактор» – моя любов. Мені тут абсолютно комфортно. Зрозуміло, є речі, які хотілося б зробити краще і ми обов’язково зробимо. Але я дуже люблю «Х-фактор» і дуже рада, що тут колись зуміла розкритися.